نکات مهم در هنگام خرید سرشیلنگی
صبا تولید
/ دسته ها: مقالات

نکات مهم در هنگام خرید سرشیلنگی

سرشلنگی برنجی

انواع سرشیلنگی

این ابزار کاربردی، عمدتاً در ابتدای لوله بسته می شود و محل شلنگ خور ،  آن را به شلنگ متصل می کنند.  این قطعه  از جنس های مختلفی ساخته می شود که از آن می‌توان به آهن ، استیل و برنج اشاره کرد. .  سر شلنگی های برنجی  ، دارای ماندگاری بسیار بالا و طول عمر مناسب هستند که ضد زنگ هم  بوده و مقاوم به خوردگی می باشد .

سرشیلنگی ها از جمله اتصالات پر کاربرد در صنایع مختلف هستند. در صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی معمولاً نیاز به اتصالات برنجی داریم. از این رو سرشیلنگی ها می توانند به عنوان یک ابزار مناسب برای اتصالات در صنایع بزرگ اقتصادی نام برد که عمدتاً هم برای اتصال میان شیر گاز و شیلنگ گاز از آنها استفاده می شود.

مزایا استفاده از سرشیلنگی ها

 یکی از مهمترین مزایای استفاده کردن از سر شیلنگ ها در اتصالات، سهولت و راحتی استفاده از آنها است. به طوری که افراد با کمترین تخصص در این زمینه هم می‌توانند این سرشیلنگی ها را متصل کنند. اما همواره توصیه می شود که برای این گونه اتصالات حتی مصارف عادی نیز، حتما از افراد مجرب و با تجربه استفاده شود.

دیگر از مزایای بسیار مهم برای استفاده از سر شیلنگ های برنجی  ، آن است که از هدر رفتن و نشت سیالات جلوگیری می کند.  در واقع فلسفه ایجاد چنین محصولاتی علاوه بر متصل کردن قطعات و ابزارها، جلوگیری از نشت و هدر رفتن سیالات است.

به دلیل اینکه این سر شلنگی ها،   طول عمر بالا و مقاومت بسیار زیادی دارند شاهد استفاده گسترده از آنها در صنایع مختلف هستیم. علاوه بر صنایع گفته شده در بالا،  در آبیاری ها و کشاورزی، تمام صنایعی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم  هدایت جریان های تحت فشار در آنها کاربرد دارد، پرورش آبزیان و به طور کلی در اغلب صنایع از جمله هیدرولیک و پنوماتیک نیز  از سرشیلنگی ها (چه سرشیلنگی تودنده و چه سرشیلنگی رودنده) استفاده می شود.

 نکته بسیار مهم دیگر، این است که این اتصالات، در برابر رسوب، پوسیدگی ها و خوردگی های ناشی از تماس با آب مقاوم هستند و معمولاً در سایزهای مختلفی به مصرف کنندگان ارائه می شود.

استاندارد BSP

یکی از استانداردهای مهمی که برای این اتصالات در نظر گرفته شده استاندارد بی اس پی (BSP) است.

استاندارد بی اس پی  (BSP) مخفف British Standard Pipe است و به طور کلی به دو دسته متفاوت تقسیم می شود:

 یک دسته که ساختاری به شکل لوله ای و موازی دارد

 و یک دسته که ساختاری مخروطی دارد و دارای زاویه ۵۵ درجه است.

سرشیلنگی‌ها به خاطر نوع صفحه اتصال، به دو گروه  نوع نر (که رو دنده) نامیده می‌شود و ماده (که تو دنده نامیده می شود) تقسیم می شود.

نکات مهم در هنگام استفاده از سرشیلنگی رو دنده و تو دنده

نکات مهم در هنگام استفاده از سرشیلنگی رو دنده و تو دنده به این صورت است که:

 برای نصب باید از افراد باتجربه استفاده کنیم تا اتصال به بهترین شکل ممکن و بدون خطر انجام شود.

 هرگز اتصال را در حالت تحت فشار (در حالی که سیستم تحت فشار است) به صورت سفت یا شل نبندید، بلکه اجازه بدهید دمای سیستم به مقداری فراتر از حد مجاز برسد و سپس اتصال را انجام دهید.

 اگر محصولاتی که برای اتصال دارید مواد سمی و خطرناک هستند، نکات ایمنی را رعایت کنید و حتما در هنگام قرار دادن شیلنگ در داخل سرشیلنگی ها پیچ ها را به اندازه کافی محکم کنید تا احتمال نشتی از بین برود. همیشه از شلنگ کاملاً مناسب و متناسب با سرشیلنگی مورد نظر استفاده کنید.

همچنین سرشیلنگی ، کاربردهای بسیار زیادی در سیستم های سیار، صنایع سبک و صنایع دریایی دارد. نکته مهم این است که برای نصب آنها نیاز به پوست گیری نیست.

شما  می توانید نکات مهم و توضیحات کاربردی در مورد نصب محصولات مانند سری ثابت، سری ثابت شلنگ خور، شلنگی تودنده، hose fitting را در سایت صبا تولید مطالعه فرمایید.

 سرشیلنگی رودنده و تو دنده

این سرشلنگی ها به دو شکل رزوه تو دنده و رزوه رو دنده ساخته میشود و هر کدام کاریرد خودشان را نیز دارند.

نکته بسیار مهم در هنگام استفاده از سرشلنگی ها، آن است که محدودیت دما را همواره باید داشته باشیم. چرا که این سر شیلنگ ها می تواند از دمای منفی ۲۵۰ تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل کنند. مزیت بزرگ دیگر، استفاده از سرشلنگی ها ،این است که باعث ایجاد یک اتصال ثابت و بدون فاصله و بدون نیاز به عقب کشیدن دیگر اجزا می شود. 

 همچنین مواد استفاده شده در ساخت این محصول نیز بسیار با کیفیت است و معمولاً برای درست کردن آنها از تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است.  همانطور که از نام آن پیداست جنس بدنه  از برنج   است که ماندگاری بسیار بالایی دارد و در برابر سایش ها و اصطکاک بسیار مقاوم است و از آنها در سیستم های هیدرولیکی به وفور استفاده می شود.

نحوه انتخاب و گزینش سرشیلنگی باید چگونه باشد؟

سوال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است که نحوه انتخاب و گزینش سرشیلنگی باید چگونه باشد؟ بدون شک،  بر اساس فشار، مقدار و ویژگی های سیستمی که ما می‌خواهیم سرشیلنگی را به آن متصل کنیم، این انتخاب متفاوت است. شرایط محیطی هم، که این قطعه در آن به کار خواهد رفت،  باید در هنگام خرید این محصول، به طور جدی مد نظر قرار بگیرد.

از آنجایی که سرشیلنگی های برنجی دارای انواع و اقسام مختلف در اندازه های متفاوتی هستند، به همین دلیل شما برای خرید، باید اطلاعات کافی در مورد محیط مورد استفاده را داشته باشید تا بتوانید سرشلنگی متناسب با آن محیط را خریداری کنید. شرکت صبا تولید، بزرگترین و با کیفیت ترین شرکت ارائه دهنده این اتصالات است.

مطلب قبلی بررسی مشخصات تبدیل برنجی
مطلب بعدی زانو برنجی
Print
2024 رتبه بندی این مطلب:
3.0

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

فهرست