بوشن برنجی چیست ؟
صبا تولید
/ دسته ها: مقالات

بوشن برنجی چیست ؟

بوشن برنجی

بوشن برنجی چیست؟

برای اتصال دو لوله که با هم، هم قطر و هم استوانه هستند، از بوشن برنجی استفاده می شود.  بوشن برنجی از نظر نوع و جنس ساختار آن دارای انواع گوناگونی است. این بوشن ها  می تواند به صورت برنجی و یا به صورت دندانه ای طراحی و تولید شود.  بوشن های برنجی مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش و خوردگی دارند و همین عامل باعث می شود که  عمر و ماندگاری آن ها افزایش پیدا کند. از استاندارد BSP برای ساخت این نوع اتصالات استفاده شده است. بوشن های برنجی که بر اساس استاندارد BSP  ساخته شده اند نمی توانند در اتصالاتی که منطبق بر استاندارد NPT هستند، مورد استفاده قرار بگیرند. بوشن های برنجی منطبق بر استاندارد BST از نظر تعداد دندانه، زاویه ی دندانه ها، سری آن ها و واحد طول با بوشن های منطبق بر استاندارد  NPT تفاوت هایی دارند. برای ساخت بوشن برنجی از با کیفیت ترین مواد استفاده شده است و به روز ترین استاندارد های جهانی برای طراحی و تولید این نوع بوشن ها به کار گرفته شده است.

بررسی بوشن های برنجی

در هنگام انتخاب بوشن برنجی، سعی کنید بوشنی انتخاب شود که مطابق بر نیاز های ما باشد. بوشن های برنجی دارای اندازه های متفاوت است که برای محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی های منحصر به فرد هر یک از بوشن ها، آن ها را برای استفاده در محیط های مختلف متناسب می کند. بعضی از انواع مختلف بوشن برنجی بر اساس نیاز های مشتری توسط سازنده ساخته می شود و به صورت سفارشی شده در اختیار مشتریان قرار می گیرند. تهیه ی  سفارشی بعضی از این اتصالات،  علاوه بر اینکه بوشنی متناسب با نیازتان دریافت می کنید، می تواند برای شما از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد.

بوشن برنجی چیست و کاربرد های آن کدام است؟

بوشن برنجی یکی از پر کاربرد ترین نوع اتصالات است که به عنوان رابط برای اتصال خطوط لوله استفاده می شود. لوله هایی که توسط بوشن برنجی به یکدیگر متصل می شوند، باید هم قطر و هم سایز باشند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که برای اتصال دو لوله که دارای سایز ها و قطر متفاوتی هستند از بوشن تبدیلی استفاده خواهد شد. به کمک بوشن برنجی، لوله ها بدون دریافت حرارت به یکدیگر متصل می شوند و این کار به راحتی امکان پذیر خواهد بود. از دیگر ویژگی های بوشن های برنجی مقاومت فوق العاده ی آن ها در برابر سایش و خوردگی است که این امکان را فراهم می کند که بتوان به راحتی از این نوع بوشن ها  در اتصالات  انتقال مایعات و سیالات صنایع مختلف، استفاده نمود و میزان اکسایش در حد کمترین میزان موجود باشد. بوشن برنجی در اتصالات رو کار می تواند استفاده شود، زیرا آلیاژ برنج در برابر لکه یا تیره شدن مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و بدین صورت بوشن های برنجی در اتصالات رو کار ظاهر نا مناسبی را ایجاد نمی کنند. سعی کنید بوشن برنجی را از مراکز معتبر تهیه نمایید و از کیفیت محصولات ارائه شده اطمینان حاصل نمایید. این محصول دارای ظاهری استوانه ای شکل است و یکی از پرکاربرد ترین اتصالات موجود محسوب می شود. توسط این اتصالات می توان دو لوله ی گالوانیزه و یا دو لوله ی فولادی را به هم وصل کرد و جنس لوله ها مهم نیست. بوشن های برنجی  دو مدل مختلف  رو پیچ و یا تو پیچ هستند که با توجه به نوع کاربری شان طراحی و نهایتا تولید می شوند.

بوشن برنجی با توجه به سایز های مختلف لوله ها در بازار موجود هستند و می توان آن ها را تهیه نمود. بوشن ها در جنس های مختلفی مثل فولادی و گالوانیزه و برنجی هستند که نوع برنجی آن برای اتصالات مختلف بیشتر کاربرد دارد. بوشن برنجی قابلیت های بیشتری نسبت به سایر نمونه های مشابه دارد و استفاده از آن، روند لوله کشی را سریع تر خواهد کرد.

ویژگی های بوشن برنجی

در لوله کشی ها بوشن برنجی مفید است زیرا می توان به کمک آن  لوله کشی را خاتمه و یا گسترش داد. بوشن برنجی به صورت اتصال های سوکتی و یا دنده ای می تواند لوله ای دیگر را نیز به خود متصل نماید.

 در ادامه به بررسی مهم ترین ویژگی های بوشن برنجی می پردازیم:

  1. این بوشن ها دوام و استحکام بسیار بالایی دارند.
  2. جزء اتصالات پر کاربرد و مفید در حوزه ی لوله کشی هستند.
  3. قسمت های داخل بوشن برنجی، دارای طراحی رزوه شکل است.
  4. بخش های ابتدایی و انتهایی بوشن، پخ خوردگی دارد که فرایند جوشکاری را سریع تر و راحت تر می کند.
  5. طول بوشن برنجی از 5 سانتی متر الی 10 سانتی متر متغیر خواهد بود. این طول های متغیر موارد کاربرد متفاوتی دارند.
  6. ساخت بوشن های برنجی از طریق فرایند ریخته گری انجام پذیر است.
  7. مقاومت بالای این نوع بوشن در برابر سایش و خوردگی و پوسیدگی، می تواند مهم ترین ویژگی برای انتخاب بوشن ها باشد.
  8. بوشن های برنجی به دلیل استفاده از مواد با کیفیت در برابر لکه و تیره شدن بسیار مقاوم اند و بهترین گزینه برای موارد روکار محسوب می شوند.
مطلب قبلی زانو برنجی
مطلب بعدی سه راهی برنجی چیست و چه کاربردی دارد؟
Print
1017 رتبه بندی این مطلب:
4.3

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

فهرست