آشنایی بیشتر با اتصال مستقیم پنوماتیک
صبا تولید
/ دسته ها: مقالات

آشنایی بیشتر با اتصال مستقیم پنوماتیک

اتصال مستقیم پنوماتیک

آشنایی بیشتر با اتصال مستقیم پنوماتیک

می دانید اتصال مستقیم پنوماتیک چیست؟ پنوماتیک در لغت به معنای به کارگیری فشار باد است که ریشه ای یونانی دارد، به دلیل همین کاربرد، یعنی انتقال هوای فشرده، این نام را بر آن گذارده اند. اجزای پنوماتیک شامل ۳قسمت، مولد، شیر پنوماتیک و عملگرها است که مولدها، هوا را فشرده میکنند و برای این عملکرد از نیروی مکانیکی بهره میبرند، شیرها عبور جریان را کنترل میکنند و در نهایت عملگرها فعالیت مورد نظر را به سرانجام می رساند. در این میان ابزار های دیگری نیز به کار برده میشود که هدف آنها آسان نمودن چرخه ی کار است. این ابزار شامل قسمت نگهداری، اتصالات و سیستم توزیع است. در ادامه راجع به نوع مستقیم اتصالات فیتینگ پنوماتیک اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اتصال مستقیم پنوماتیک Pneumatic male straight 

اتصال مستقیم پنوماتیک یا کوپلینگ نری و مادگی، یکی از انواع اتصالات پنوماتیک است که اغلب آن را در زمانی که لازم است اجزای تشکیل دهنده ی یک سیستم و تجهیزات پنوماتیک، بدون هیچ گونه تاشدگی اتصال یا بند، مورد استفاده قرار میدهند. به عبارت دیگر، کارایی این نوع از اتصالات پنوماتیک به این شکل است که دارای دو سو برای اتصال است، یک سوی آن را به شلنگ یا لوله وصل میکنند و سوی دیگر را با پیچ و مهره به تجهیزات پنوماتیک متصل میکنند. این ابزار دارای شیارهایی هستند که در قسمت بیرون( نری) و در قسمت داخل ( مادگی) نام دارند که باعث میشوند از آزاد سازی لوله و شلنگ جلوگیری گردد. در این  اتصالات، ضامن پلاستیکی تعبیه شده که وصل و خارج کردن شلنگ یا لوله را از آن بسیار راحت و آسان کرده است. فقط لازم است ضامن به سمت پایین فشار داده شود.

این گونه اتصالات در انواع، اندازه ی نخ، گرید، مواد تولیدی و سایزهای مختلفی تولید می گردد که با توجه به مکانی که مورد استفاده قرار میگیرند یا فشاری که قرار است متحمل شوند، مورد کاربرد واقع میشود.

شرکت صبا تولید، یکی از عرضه کنندگان  این صنعت، در امر فروش اتصال فیتینگی مستقیم پنوماتیک است. کافیست با مقایسه مشخصات و قیمت خرید اتصال فیتینگی مستقیم پنوماتیک در این واحد، نسبت به تهیه ی آن اقدام کنید. اتصال مستقیم پنوماتیک خرید و فروش با بهترین قیمت و کیفیت  را با ما تجربه کنید.

اتصالات فیتینگی پنوماتیک از دو قسمت، بدنه و سری تشکیل شده که جنس هر یک ممکن است پلاستیک، آلومینیوم یا فلز هایی مانند برنج، روی و غیره باشد، قطعا نوع فلزی آن گران تر است ولی در عین حال بار تحملی بیشتری نسبت به جنس پلاستیکی دارد. قدرتی که برای اتصالات پنوماتیک قابل تحمل است حداکثر ده بار فشار، با سرعت زیاد است.

انواع اتصالات مستقیم پنوماتیک

  • اتصال مستقیم آلن خور پنوماتیک: به کار گیری این اتصال خیلی آسان است و به وسیله ی آلن، میتوان به راحتی آن را نصب کرد. در سایز رزوه و قسمت شلنگ خور، متفاوت هستند و بر اساس همین موضوع کارایی مختلفی نیز دارد.
  • اتصال مستقیم تابلویی پنوماتیک: این اتصال سبک اما مستحکم، فشار بار بین صفر تا هجده را تحمل میکند. سایز رزوه و شلنگ خور در این اتصال نیز متنوع است. به دلیل دارا بودن دو مهره در ساختار این ابزار، به راحتی میتوان دو شلنگ پنوماتیک را به همدیگر اتصال داد.
  • اتصال مستقیم مهره ای پلاستیکی پنوماتیک: در سیستم هایی که لوله کشی آنها پنوماتیک است، برای اتصال لوله ها از این ابزار استفاده میگردد. این نوع اتصالات به وسیله ی پیچ سفت میشوند و مناسب مکانهایی است که ارتعاشات دارد. در سایزهای مختلفی تولید شده و با اینکه جنس پلاستیکی دارد از عمر مناسبی برخوردار است. از سایر ویژگی های آن مقاومت در برابر خوردگی، استقامت در برابر مواد شیمیایی و کاربرد در مواقع کم فشار است.
  • رابط مستقیم بین راهی پنوماتیک: رابط های مستقیم نیز جمله لوازم پنوماتیکی محسوب میگردد که از جنس پلاستیک ساخته شده و بسیار سبک است. سایز دهانه ی آن را باید متناسب با شلنگ یا لوله ای که به کار میبرید، انتخاب کنید.

همان طور که ذکر شد اتصالات مستقیم پنوماتیک انواع مختلف با سایزها و جنس متفاوتی هستند که حتما در زمان انتخاب و خرید به اندازه ی مورد نیازتان باید توجه فرمایید.

در سایت شرکت صبا تولید فروش اتصال فیتینگی مستقیم پنوماتیک با سایزهای متفاوت انجام میگردد و همچنین کیفیت ابزاری که از این مجموعه خریداری میکنید در سطح مطلوب و مناسبی قرار دارد.

ویژگی های اتصالات مستقیم پنوماتیک

.۱- بدنه ی اتصال می تواند ساخته شده از آلیاژ، آلومینیوم یا برنج باشد که بسته به نوع فشار از جنسهای متفاوت انتخاب می گردد. به عنوان مثال در فشارهای کم از جنس آلومینیوم و در فشارهای زیاد آلیاژ مورد استفاده قرار میگیرد.

۲- تعبیه قسمتی که با کاربرد آلن، قابلیت باز و بسته شدن داشته باشد، از ویژگی های یک اتصال با کیفیت است.

۳- .قدرتی که برای اتصالات پنوماتیک قابل تحمل است حداکثر ده کیلو نیوتن با سرعت زیاد است.

۴- قطعاتی ساده و ارزان قیمت هستند و به راحتی تهیه میشوند

۵- ایمن و قابل اعتماد هستند و از استانداردهای جهانی پیروی میکنند.

۶- کاربردهای مصرفی فراوانی دارند و با اکثر ابزارها قابلیت اتصال هستند.

۷- باعث بالا رفتن سرعت و پیشرفت کار میشوند

نکات مورد توجه در کاربرد اتصال مستقیم پنوماتیک

۱- زمانی که این اتصالات در حال به کارگیری و تحت فشار هستند از جدا کردن آن خودداری کنید، زیرا فشار در جریان سبب ایجاد خطر خواهد کرد.

۲- در مواردی که لرزش، نا ثابتی یا خمیدگی زیادی وجود دارد، استفاده از این اتصالات منطقی نیست.

۳- این اتصالات موارد کاربرد مخصوصی دارند و در برخی موارد نباید به کار برده شوند.

۴- میزان فشار وارده بر این اتصالات را کنترل کنید. فشار بالاتر از حد تحمل سبب نشت و از هم گسستگی اتصال و آسیب به اطراف میگردد.

۵- دقت کنید اتصال دارای فنر شلنگ گیر باشد

۶- استفاده در مواردی که به ایمنی جان انسان وابسته است نباید مورد استفاده قرار بگیرد

۷- زمانی از اتصالات پنوماتیک دارای ناخالصی هایی مانند غبار یا غیره هستند، ابتدا آن را پاکسازی کنید و بعد به کار ببرید.

شرکت صبا تولید مفتخر است که با فروش انواع اتصالات پنوماتیک با بهترین قیمت و کیفیت همواره همراه شماست. مشخصات و قیمت خرید رابط اتصال مستقیم پنوماتیک را در  سایزهای مختلف میتوانید در سایت ما مشاهده کرده و در صورت تمایل به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

مطلب قبلی انواع شیرهای پنوماتیک و کاربردهای آن
مطلب بعدی آشنایی با شیلنگ پنوماتیک و کاربردهای آن
Print
1017 رتبه بندی این مطلب:
4.0

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

فهرست