موارد استفاده و مزایای رابط برنجی شیلنگ خور چیست؟| قیمت و خرید | صبا تولید
صبا تولید
/ دسته ها: مقالات

موارد استفاده و مزایای رابط برنجی شیلنگ خور چیست؟| قیمت و خرید | صبا تولید

رابط برنجی شیلنگ خور

موارد استفاده و مزایای رابط برنجی شیلنگ خور چیست؟| قیمت و خرید | صبا تولید

امروزه انواع مختلفی از اتصالات لوله و رابط برنجی شیلنگ خور جهت خرید در دسترس می باشد اما انتخاب بهترین انواع برای پروژه های شما دشوار می باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با موارد استفاده و نیز مزایای اتصالات برنجی شیلنگ خور آشنا کنیم.

اتصالات برنجی و رابط برنجی شیلنگ خور برای چه مواردی استفاده می شود؟

برنج از جمله رایج ترین مواد جهت ساخت اتصالات لوله می باشد. مدت زمان زیادی است که این آلیاژ به کار گرفته می شود چرا که از خاصیت منحصر به فردی برخوردار است که سبب شده تا به عنوان گزینه ای مناسب جهت کاربردهای گوناگون مد نظر قرار بگیرد. البته امروزه بیشترین کاربرد برای برنج در لوله ها و اتصالات مربوط به لوله کشی می باشد.

ویژگی های دینامیکی اتصالات لوله برنجی سبب شده تا اغلب لوله کش ها و دیگر متخصصان ساخت و ساز استفاده از آن را به دیگر اتصالات ترجیح دهند. این اتصالات در مقایسه با دیگر اتصالات دوام و انعطاف پذیری بیشتری دارند و همچنین دارای مقاومت بالا در مقابل خوردگی هستند.

اتصالات برنجی لوله معمولا جهت حمل موادی مانند آب، گازهای قابل اشتعال، مواد شیمیایی، دوغاب و سایر مواد مورد استفاده قرار می گیرند. این اتصالات از طیف گسترده ای از اشکال و اندازه ها جهت اتصال، تطابق یا کنترل انواع مایع یا گاز در لوله ها برخوردار هستند.

اتصالات برنجی علاوه بر لوله کشی کاربردهای دیگری نیز دارند که عبارتند از:

  • کاربردهای خودرو از جمله ترمز هوا، انتهای شیلنگ و شیرهای خط سوخت
  • آداپتورهای بالکاک
  • اتصالات کولر یخچال
  • اتصالات فشرده سازی

رابط برنجی شیلنگ خور از چه موادی ساخته شده است؟

برنج آلیاژی از مس، روی و سایر عناصر مقاوم در برابر خوردگی می باشد.

چرا از برنج برای اتصالات شیلنگ مانند رابط های شیلنگ خور استفاده می شود؟

برنج یک فلز مقاوم در برابر خوردگی است. تراشکاری و کارایی برنج آن را برای استفاده در ساخت اتصالات شیلنگ مناسب می کند. در ادامه ی مقاله به شرح دلایل اصلی استفاده از برنج برای اتصالات شیلنگ می پردازیم.

مزایای مهم استفاده از برنج در رابط های شیلنگ خور و دیگر اتصالات شلنگ چیست؟

برخورداری از خواص ضد میکروبی

مقاوم در برابر خوردگی

برنج در مقابل طیف گسترده ای از محیط های طاقت فرسا که باعث خوردگی می شوند، مقاوم می باشد. برنج مقدار ناچیزی آهن دارد و هیچ زنگ زدگی و اکسید آهنی نمی تواند در آن ایجاد شود.

با دوام بودن

برنج به داشتن مقاومت بالا شناخته شده است. این ماده در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برنج سالها وضعیت خود را حفظ می کند. اگر برای اتصالات شیلنگ خود طول عمر طولانی می خواهید، از برنج استفاده کنید.

برخورداری از قابلیت انعطاف پذیری

برنج قابلیت انعطاف پذیری بالاتری نسبت به فلزات دیگر مانند مس یا روی دارد.

چند منظوره بودن

می توان برنج را برای اهداف مختلف به کار برد و تراشکاری کرد. برنج در دماهای بالاتر به طور موثر کار می کند، دارای مقاومت در برابر سایش و دوام عالی بوده و همچنین یک فلز مقاوم در برابر جرقه امی باشد. هیچ ماده دیگری این مقدار خواص را در بر نمی گیرد.

چه چیزی باعث می شود تا برنج همه کاره باشد؟

خواص برنج را می توان هنگام تغییر در ترکیب آلیاژ اصلاح کرد. خصوصیات مورد نظر با تغییر آلیاژ برنج بدست می آید. علاوه بر مس و روی ، فلزات اضافی مانند قلع، آهن، سرب، سیلیکون، آلومینیوم و منگنز می توانند به این آلیاژ اضافه شوند. این فلزات اضافه شده ویژگی های همه کاره ای ایجاد می کنند.

آیا اتصالات شیلنگ برنجی از اتصالات شیلنگ پلاستیکی عملکرد بهتری دارد؟

اتصالات شیلنگ برنجی و رابط برنجی شیلنگ خور بسیار مقاوم تر از اتصالات شیلنگ پلاستیکی است و برخلاف اتصالات شیلنگ پلاستیکی منفجر نمی شوند. اتصالات شیلنگ برنجی از مقاومت بالاتری برخوردار می باشد، می تواند دماهای بالاتر را تحمل کند و ماندگاری بیشتری نیز دارد، اما گرانتر از اتصالات پلاستیکی است.

حتی اگر اتصالات شیلنگ پلاستیکی اخیرا بهبود یافته و نسبتا مستحکم شده باشند، تحت فشار ممکن است ترک بخورند. بعید به نظر می رسد که اتصال برنجی ترک بخورد یا آسیب ببیند. واضح است که اتصالات شیلنگ برنجی از اتصالات شیلنگ پلاستیکی عملکرد بهتری دارد.

آیا اتصالات شیلنگ آلومینیومی بهتر از اتصالات شیلنگ برنجی است؟

اگرچه اتصالات شیلنگ آلومینیومی دوام بیشتری نسبت به پلاستیک دارند، اما اتصالات برنجی از هر دو اینها عملکرد بهتری دارند. اتصالات آلومینیوم خوردگی دارند و مستعد جوش زدن هستند. اتصالات آلومینیومی انتخاب ضعیفی به شمار می روند.

چرا اتصالات شیلنگ برنجی گرانتر از سایر اتصالات می باشد؟

برنج آلیاژ مس بوده و گرانتر از اتصالات پلاستیکی و آلومینیومی است.

طول عمر رابط برنجی شیلنگ خور چقدر است؟

رابط های شیلنگ خور برنجی می توانند ده ها سال دوام داشته باشند. برنج زنگ نمی زند و بسیار با دوام است. اگر به دنبال اتصالات شلنگ با طول عمر بالا هستید، برنج بهترین انتخاب ممکن است.

نحوه انتخاب رابط برنجی شیلنگ خور مناسب

انتخاب نوع واسطه شیلنگ خور که شما باید خریداری کنید به نیازهای خاص شما بستگی دارد. عواملی که قبل از خرید بایستی در نظر بگیرید عبارتند از:

  • قطر مورد نیاز (توسط قطر شیلنگ تعیین می شود)
  • تحمل فشار مورد نیاز
  • اینکه اتصالات آب، هوا یا مایع متفاوتی را هدایت کند
  • آیا جریان های عبوری از نظر شیمیایی سازگار خواهند بود یا خیر
  • گزینه های رابط شیلنگ خور برنجی بر اساس اندازه

اتصالات شیلنگ و رابط برنجی شیلنگ خور در باغبانی، شستشوی منزل، آبیاری چمن، شستشوی ماشین، شستشوی تحت فشار بتن و بسیاری دیگر از پروژه های اطراف خانه مفید هستند. بنابراین خرید بهترین رابط شیلنگ خور برای نیازهای شما می تواند کارهای باغبانی و شستشو را به یک کار دلپذیر و آرام بخش تبدیل کند.

شرکت صبا تولید با بهره گیری از کادر مجرب و متخصص انواع اتصالات برنجی و رابط برنجی شیلنگ خور (رابط 6، 8، 10، 12، 14، 16 و 18 شیلنگ خور) استاندارد و با کیفیت را به شما عرضه می کند. لازم به ذکر است که امکان خرید آنلاین با تضمین بهترین قیمت ها از طریق سایت برای شما مشتریان محترم فراهم شده است تا از تجربه خرید آسان و مقرون به صرفه لذت ببرید.

 

مطلب قبلی سه راهی برنجی چیست و چه کاربردی دارد؟
مطلب بعدی خرید کوپلینگ سه راهی اتصال باد
Print
1311 رتبه بندی این مطلب:
4.3

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

فهرست